Recepten

Een gezond en snel toetje: fruitpizza

24 juli 2019

Wat hebben we weer een aantal mooie dagen achter de rug! Ideaal weer om heerlijk de barbecueรซn, en dat hebben we dan ook gedaan! Nou werk je toch wel heel wat calorieรซn weg met zo’n barbecue, lekkere stokbroodjes, vette satรฉsaus, noem maar op. En ons kennende het liefst ook nog een toetje natuurlijk. Aangezien de kilootjes er zo wel aanvliegen is een ietwat gezonder toetje geen overbodige luxe. Dat bracht ons op een leuk idee: een fruitpizza! Dit is echt super simpel en je hebt het zo in elkaar gezet. Mooi meegenomen: het ziet er super feestelijk uit! In dit filmpje zie je hoe je de pizza kan maken. Niet zo’n liefhebber van pizza? Maak dan deze fruittaart!

Wat heb je allemaal nodig voor de fruitpizza? (verhoudingen naar eigen wens)

Voor de bodem:
– Watermeloen

Voor daar bovenop:
– Kiwi
– Appel
– Druiven
– Frambozen
– Blauwe bessen
– Griekse yoghurt
– Honing

Hoe maak je de fruitpizza?

1.ย Snijd de watermeloen in dikke plakken, dit wordt de bodem.
2. Leg de schaal op een bord, schep er een flinke schep Griekse Yoghurt op en smeer deze uit.
3. Leg een plak op een schaal en decoreer dit vervolgens met het verse fruit.
4. Garneer het met geraspte appel, dat lijkt op geraspte kaas! En top het af met wat honing voor een lekker zoetje.

Variatietips

– Je kunt natuurlijk nog veel meer andere fruitsoorten gebruiken: banaan, aardbeien, passievrucht, perzik, noem maar op!
– Voor de toch wat ongezonde variant: voeg een lekkere bol ijs toe
– Schep er ook een beetje cruesli op en eet het lekker als feestelijk ontbijt ๐Ÿ™‚

 

Deze artikelen vind je misschien ook leuk

Geen reacties

Laat een bericht achter

Close